3 gencin üniversite öğrencisiyken başlayan öğrencilik hayali yeni bir sektör yarattı. Okul sonrası iş aramak yerine iş kurmaya karar veren gençler Chocnette’la dünya markası olma yolunda ilerliyorlar. Chocnette 3 yılda 26 şubeye ulaştı. Çikolatayı sıvı halde satışa sunan gençler, bugün 26 kiosktan oluşan bir zincirin sahibi oldular.
Chocnette, Türkiye’de 20 kiosk ile en prestijli AVM’lerde yer alıyor. Mutluluk noktası adını verdikleri satış standlarıyla, günde ortalama 15 bin müşteriye hizmet veriyorlar. Çikolatanın alışılmış katı haliyle satış fikrine yeni bir boyut kazandıran Abdulkadir Karagöz, Murat Ceylan ve Mehmet Fatih Kacır, gerçek çikolatayı bardakta meyveler ile buluşturmak suretiyle farklılaşarak, ön plana çıkıyor.
Chocnette’in ortaklarından Abdülkadir Karagöz, arkadaşlarıyla ortak bir hayali paylaştıklarını belirterek, “Hayalimiz yaptığımız işte dünya markası olmak! Ortaklık ve Chocnette fikri 2008 yılının Nisan ayında ortaya çıktı. Çikolata şelalesinin görkemi ve çekiciliğinden yararlanacak, çikolatayı katı değil erimiş halde müşterileriyle paylaşacaktık” şeklinde konuştu.
Lezzete Karar Verildi, İş Modeli Detaylandırıldı
Dünyanın kullanımda olan en büyük 8 katlı çikolata şelalesini kendi bünyesinde üreten Chocnette, markasına özel üretim olan yüksek kaliteli gerçek çikolatası ve hijyen hassasiyeti ile tüm noktalarda hizmet vermeye devam ediyor.
Bu noktaya kolay gelmediklerini anlatan Murat Ceylan, sadece en lezzetli çikolata formülasyonu üzerine çalışmanın yetmediğini söylüyor.
Başarılı bir girişimci olabilmek için en uygun iş modelini de yaratmanın gerekliliğini vurgulayan Ceylan, “Yatırım için gerekli finansman harçlıklarımız, eş dosttan bulunan paraydı.
Bu parayla çok iyi makineler alma şansımız yoktu. Çikolata şelalelerinin en ucuzu olan Çin malını tercih ettik. Üretime başlayıp satışlarımızın iyi gittiğini görünce, kalıcı bir çözüm arayışıyla Avrupa’daki makinelere yöneldik ancak hiçbirinin bizim istediğimiz saat ve miktarda çalışacak şekilde dizayn edilmediğini öğrendik.
Yeni bir sektör yaratıyorduk ve bu sektöre tam anlamıyla uyacak makine henüz üretilmemişti. Endüstri mühendisi olmanın keyfini çıkardığımız nadir anlardan biri, kendi makinemizi üretirken yaşadığımız heyecandı. Başardık da!” diyerek yaşadıklarını anlattı.
1 Yılda 26 Şube Açan Parlak Fikir
Ürettikleri ürünü ‘çikolatanın baştan çıkaran lezzetiyle meyvelerin ferahlatıcı etkisini’ buluşturmak olarak tanımlayan 3 girişimci, satış stantlarından ilkini 2008 yılının Temmuz ayında Olivium Alışveriş Merkezi’nde açtılar.
Bu standı ikinci şubeleri olarak Eylül 2008’de Tepe Nautilius AVM’de açılan ve üçüncüsünü ise Ekim 2008’de Cevahir AVM’de hizmete sokulan kiosk takip etti.
Girişimcilik olarak başladıkları fikrin, kendileri için bir iş ve sektör için yeni bir bakış açısı olduğu fark eden 3 ortak büyüme ve gelişmede de hız kesmediler.
Şirketi kurmak, üretime geçmek ve devam ettirmenin en zorlu kısım olduğunu belirten Mehmet Fatih Kacır, büyümenin başarılı fikirle birlikte kendiliğinden gelen bir süreç olduğunun altını çiziyor.
Onlarca franchise başvurusu aldıklarını anlatan Kacır, büyüme hızlarına ilişkin verileri şöyle açıkladı: “İlk franchise’ı Aralık 2008’de verdik.
2008 sonuna kadar geçen 6 aylık sürede 6 şubeye ulaştık. İkinci 6 ayda 13 yeni şube açarak toplam 26 şubeye ulaştık. İki aydır birkaç ülkeyi ziyaret ettik.
Yurtdışındaki alışveriş merkezlerini gezdiklerini ve oradaki çalışma yöntemlerini inceledik. Dünyanın her köşesinde mutluluğu paylaşmaya galiba çok az kaldı! Nihai hedefimiz ise 2 bin şubeye ulaşarak bir dünya markası haline gelmek.”
Kaynak: http://kobidestek.org/genc-girisimcilerden-ornek-basari/
2 Nisan 2011 Cumartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder