Ads 468x60px

Labels

9 Nisan 2011 Cumartesi

Girişimci Sonunu Düşünmez

Seneler önce aylar süren bir eğitim sonunda girişimcilik sertifikası almaya hak kazandım. Sertifikalar törenle verilecekti. Basın, öğrenciler, eğitmen, iş adamları, dernek yöneticileri vardı törende.
Bir masada kırmızı kurdelelere sarılı sertifikalarımız duruyordu. Sırayla adımız okunuyor, sertifikalar veriliyor, küçük bir konuşma ile bu eğitimin hayatımızı nasıl değiştirdiğini anlatıp yerimize geçiyorduk. Aslında geçiyorlardı demek daha doğru olur.
Sıra bana geldiğinde biraz ezber bozuldu. Sertifikayı sol elime alıp, yukarı kaldırdım ve “Bu sertifika beni girişimci yapmaz. Aslına bakarsanız kimseyi yapmaz. Girişimci olmak deli cesareti ister. Başarılı girişimcilerimize bakın bakalım, kaç tanesi yapacağı işe önceden hesap ederek, kontrollü olarak başlamış? Kaç tanesi bugününden eminmiş? Girişimci adam içindeki sesi dinler. Fikri bulur, heyecanlıdır. Vakit kaybetmeden ve olumsuz düşüncelere bakmadan yola koyulur. Sonum nasıl olacak acaba diye düşünmez. Düşünüyorsa girişimci değildir. Haa ben niye bu eğitimi aldım diye sorarsanız; girişimcilerin bulduğu fikirleri stratejik bir yol haritası ile tamamına erdirmek için” dedim.Girişimci olmak için oraya gelenler ve konuklar için soğuk bir hava esti ama KOSGEB Kayseri müdürünün haklılığımı onaylayan konuşması ayakları yerden kesilmiş olan “girişimci sertifikalı arkadaşlara” ufuk açtı diye umuyorum.
Gelelim sadede; aklınıza güzel bir fikir, proje geldi ise acaba bu proje nasıl hayata geçer, kiminle yapılır, başkası bulmadan ben yapmalıyım, ya tutmazsa gibi sorularla zihninizi meşgul edip bir adım atmıyorsanız, girişimci yönünüz zayıftır. Aklınıza bir fikir geldi ve hemen sabah varı yoğu meydana serdiniz siz deli girişimcinizdir. Hakkında uzman olduğunuz ya da olmadığınız ancak bir ihtiyacı giderecek fikirler buldu iseniz, bu işi yapabilecek adamları bir araya getirip yola koyulduysanız ve bu işe başladığınızı eşiniz bile duymadıysa siz iyi bir girişimci adayısınızdır.
Öyle klavye başında ahkâm kesilecek bir şey değildir girişimci tarifi. Ama rahat olduğum bir yan var. Girişimci adam oturup girişimci nedir diye bir yazı okumaz:)

Kaynak:http://kobidestek.org/sonunu-dusunen-girisimci-olamaz/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

Burada sizlerle birçok girişimcilik konusunda bilgi paylaşacağız.Sitemiz güncel olmasından dolayı her gün sizi sitemize bekleriz...