Ads 468x60px

Labels

25 Nisan 2011 Pazartesi

Girişimcinin Amacı Ne Olmalıdır?

Ekibinizin ve pazarın güvenini kazanmak için gerekli 4 ana faktör; güven, sorumluluk, ilişkiler ve referanslardır. Eğer işinizi tutarlı ve düzenli bir şekilde geliştirip büyütürseniz, pazarınız kaçınılmaz olarak size bağlanacaktır. Müşterilerinizle uzun vadeli ve kalıcı ilişkiler kurun ve onlara her zaman dostlarınıza davrandığınız gibi davranın. Rahat bir iş ortamı, gergin bir ortamdan her zaman daha fazla kazanç sağlar.

Potansiyel bir müşteriye iş yapmayı önerirken, olumlu bir bakış açısı sunun ve onun isteklerini karşılamaya ne kadar istekli olduğunuzu gösterin. Fazla gevezelik etmeden, eski müşterilerinize başarıya ulaşmalarında nasıl yardımcı olduğunuzu, işleri nasıl yürüttüğünüzü göstermek üzere örnek bir tablo olarak resmedin.

Taryn Rose International’ın kurucusu Taryn Rose, kişisel ayakkabı tutkusunu 20 milyon dolarlık bir şirkete  dönüştürmeyi başardı. Başlangıçta, Taryn’in aslında tıp kökenli olması ve yola çıkarken tek güdüsünün fetişizm derecesinde ayakkabı bağımlılığı olması tuhaf gibi görünebilirdi. Ancak, ne var ki, onun üreteceği, ayakkabıların değerine inanan çalışanların da yardımıyla, şimdi bulunduğu noktaya gelmesi mümkün oldu.

Felsefe şudur: Siz yeterince inanıyorsanız, etrafınızdaki insanlar sizi izleyecektir. Başladıktan sadece yedi yıl sonra Taryn’in işleri patladı ve bu patlama hala sürüyor. Amaçlarınız, işinizin şu anda bulunduğu düzeye bağlıdır: başlangıç aşaması, işleyiş aşaması ve büyüme aşaması. Şirketiniz için amaçlar belirlemenin önemi, değişikliklere yer açmak ve ekonomik gerilemeler ya da hammadde fiyatlarında artış gibi beklenmedik dışsal durumlara karşı dayanıklı hale gelmekte yatmaktadır.

İtalyan girişimci Christiana Panicco’nun amaç oluşturma stratejisi, küçük bir dil kursu işini uluslararası bir dil okulu haline getirmesini sağlayarak Sorrento Lingue’yi ortaya çıkardı. Bir zamanlar kendi kasabında “vizyon kadını” olarak dalga geçilen Christina, eleştiri ve alayları önemsemeksizin planlarına bağlı kaldı ve sonunda muradına erdi. Amaçlarını belirledikten sonra, bunlara nasıl ulaşabileceğini tanımladı, bunları hayata geçireceği doğru zamanı belirledi ve süreci tamamladıktan sonra da geri dönüp hatalarını analiz etti.

Girişiminizin başarısını garantilemek, yalnızca çarpıcı finansal başarılar elde etmekle ölçülmemektedir. Planlarınızın işleyebilmesi için, içinde bulunduğunuz sektör, gerçekten bulunmayı istediğiniz sektör olmalıdır.

İşinizle ilgili her şeyi 7 gün 24 saat boyunca izlenmek zorunda olduğunu unutmamalısınız; satışlar, ürün geliştirme, pazarlama, müşteri hizmetleri, finansman, vs. Yaptığınız işe tutkuyla sarılmazsanız, kendi yarattığınız işin kölesi haline gelirsiniz. Tutumunuzun ve tutkularınızın yalnızca kendi görevleriniz üzerindeki etkisini değil, işçileriniz ve ortaklarınız; sektörünüz ve müşterileriniz üzerindeki etkilerini de bilmelisiniz. Mutsuz bir patron, mutsuz çalışanlar/müşteriler ve başarısız bir işle sonuçlanacaktır.

Janice Bryant Howroyd; insan kaynakları, eleman bulma ve yönetim çözümleri şirketi olan ACT-1 Group’ta bunu başarıyla yaptı. Yetersiz bir sermayeye sahip ama müthiş tutkuyla dolu olarak, şirketini 65 bin kişinin çalıştığı, milyonlarca dolar kazanan bir kuruma dönüştürmeyi başardı. Paraya dönüştürdüğü şey, güvendi.



Kaynak: kobifinans

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

Burada sizlerle birçok girişimcilik konusunda bilgi paylaşacağız.Sitemiz güncel olmasından dolayı her gün sizi sitemize bekleriz...